메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이종욱 (한국기술교육대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제32권 제4호
발행연도
2024.4
수록면
357 - 362 (6page)
DOI
10.7467/KSAE.2024.32.4.357

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Along with the electrification of automobiles, the electrification of various types of mobility systems is also accelerating. The electrification of mobility systems is becoming a good alternative to combat environmental problems, and is leading technological development in the field of mobility. However, it also has several limitations. One of them is lengthy charging time. Several technologies are being proposed and developed to shorten charging time. Replaceable batteries are also being developed to address this issue, and are being applied in various scales of mobility beyond automobiles. In this study, we analyzed the performances of the two types of replaceable batteries that are commonly used in electric scooters, where replaceable battery technology is actively used among various types of mobility. The energy density and safety(structural safety) of two different types of swappable batteries were compared. Through this comparison, both the strengths and the weaknesses of each type of replaceable battery were analyzed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전기 이륜차용 교체식 배터리팩의 유형
3. 교체식 배터리 유형별 충돌안전성 비교
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089588781