메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이가영 (부산외국어대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제36권 제1호
발행연도
2024.3
수록면
101 - 122 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how intrinsic motivation, self-efficacy, and self-management skills influence English achievement among Korean high school students. In the context of competence based curriculum, self-management skills become a key skill for future societal and educational needs. The research employs data from the Korean Education Longitudinal Study (KELS) 2013, involving 4,531 students, and uses a structural equation model. The findings indicate a positive correlation among the three affective domains. However, self-management skills do not directly influence English achievement but have an indirect effect through intrinsic motivation and self efficacy, which are directly linked to English achievement. This highlights the essential role of self-management skills in shaping attitudes and abilities in language learning, suggesting the development of those skills should be a focus in high school English education. The study suggests an interconnection among affective variables that foster self-management skills among high school students. It indicates that enhancing self-management skills can indirectly help improve English achievement, and further pedagogical implications are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0