메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정지나 (신한대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제33권 제5호
발행연도
2024.10
수록면
615 - 625 (11page)
DOI
10.5934/kjhe.2024.33.5.615

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this study was to examine mediating and moderating effects of self-esteem on the relationship between academic stress and smartphone addiction. Participants were 1,303 middle school adolescents from 14th year Korean Children Panel. Descriptive statistics, correlation analysis, and significance analysis of mediating and moderated pathways were performed using SPSS 21.0. and SPSS PROCESS macro 3.3. Results were as follows. First, academic stress showed a negative correlation with self-esteem. On the other hand, academic stress showed a positive correlation with smartphone addiction. Second, adolescents’ self-esteem partially mediated the relationship between academic stress and smartphone addiction. Third, adolescents’ self-esteem had a moderating effect on the relationship between academic stress and smartphone addiction. Based on these results, systematic and various programs should be developed to help adolescents cope with their academic stress and improve their self-esteem.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091056913