메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Xinyue Wang (Korea Maritime and Ocean University) Se-Eun Jhang (Korea Maritime and Ocean University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제110집
발행연도
2024.9
수록면
21 - 48 (28page)
DOI
10.21296/jls.2024.09.110.21

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the relationships between syntactic complexity indices across different dimensions and proficiency levels in second language (L2) writing. Using the Complex Dynamic Systems Theory as a framework, the study analyzed 72 essays from six first-year non-English majors at a Chinese university. The analysis reveals a complex interplay between measures of syntactic complexity at the sentence, clausal, and phrasal levels. Higher proficiency learners show greater syntactic complexity, especially at the clause and phrase levels, while lower proficiency learners show more variability at the sentence level. The study also identifies non-linear and dynamic patterns of evolution of syntactic structures, highlighting significant fluctuations indicative of both progression and regression in learners’ syntactic complexity over time. The findings underscore the dynamic nature of L2 development and suggest that a multidimensional approach is necessary for a better understanding of syntactic complexity in L2 writing.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methodology
4. Results and discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091037918