메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김원정 (우송대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第103輯
발행연도
2024.11
수록면
295 - 311 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study conducted a survey on “motivation to learn Japanese” among non-Japanese language majors at Korean universities. As a result, among the 25 multiple-choice questions, the response rate for “endogenous regulation” of “intrinsic motivation,” which refers to learning because it is “interesting and enjoyable” in the “regulation stage of self-determination in the hierarchical structure of self-determination theory” was the highest. Considering the open-ended questions, the most common answer concerning the “reason for starting to learn Japanese (motivation)” was attributed to “animation, comics, games, J-POP” and “interest in Japan and the Japanese language” because of “internal control.” When asked about “how to utilize Japanese language learning in the future,” the most common answers were “external motivation,” “identification control,” and “external control” when faced with the reality of “employment.” Non-Japanese language majors are suggested to refer to these results according to their learning style. In addition, the results can contribute to developing a teaching method to increase motivation for learning Japanese by understanding and considering the learning status of learners in the field of Japanese language education.

목차

1. 들어가기
2. 선행연구
3. 연구방법
4. 결과와 고찰
5. 나가기
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092139251