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저자정보
고민석 (한국항공대학교) 기세진 (한국항공대학교) 김민석 (한국항공대학교) 이경준 (한국항공대학교) 주용하 (한국항공대학교) 탁규연 (한국항공대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2024년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2024.11
수록면
2,868 - 2,874 (7page)

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In this study, We built a Battery Thermal Management System that can maintain the battery's appropriate operating temperature at the maximum discharge rate (2.7C). Temperature changes in the battery pack were confirmed through heat flow analysis using SimLab. Afterwards, the flow path shape of the cooling plate was optimized through HyperStudy to derive an optimal model considering temperature and pressure drop. Lastly, the suitability of the previously derived model and the inlet flow rate was verified by considering the temperature and pressure drop due to changes in the inlet flow rate of the cooling plate.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수냉식 냉각판 유로 형상 최적화 과정
3. 결론
References

참고문헌 (0)

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