메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
한성민 (고려대학교) 이호성 (고려대학교)
저널정보
대한설비공학회 대한설비공학회 학술발표대회논문집 대한설비공학회 2024년도 하계학술발표대회 논문집
발행연도
2024.6
수록면
566 - 569 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As concerns about global warming are rising, the importance of research on electric vehicles and their thermal management systems is becoming more pronounced. In this study, a simulation model for cross-flow fin-tube heat exchangers was developed to predict the performance of thermal management systems in electric vehicles. The simulation model was constructed using Visual Basic code, dividing heat exchanger into multiple segments to obtain heat transfer and pressure drop. Empirical correlations were used to estimate the heat transfer and friction coefficients, while the epsilon-NTU method was employed to compute the heat transfer rate across each segment. Values obtained through simulation model were validated by comparison with previous experimental data. As a result, the heat transfer rate was accurately predicted with an error rate within 10% through the simulation model.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구방법
3. 시뮬레이션 모델의 해석 결과
4. 결론 및 향후 계획
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092200442