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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

김동진 (경상대학교, 경상대학교 대학원)

지도교수
김기일
발행연도
2016
저작권
경상대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수1

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

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The constant rendering speed is needed for a smooth flight simulation. However, when using the high-resolution terrain data, the rendering speed reduction occurs due to the increase in the object. The rendering speed reduction can be solved by using the LOD. The problem is also irregular rendering speed although using the LOD. It is therefore a need for a method of reducing the variation of the rendering speed. In this paper, if the judgment on the possibility of overloading is likely to cause an overload by controlling the LOD Level for the next scene from the prediction proposes a scheme to reduce the vertices. The results show the accurate degree of the prediction result and after applying the LOD shows a reduced number of vertices. The move represented by figures of the FPS graph shows the less change of rendering speed.

목차

I. 서론 2
II. 연구 동기 및 배경 4
2.1. 연구 동기 및 배경 4
2.2. 비행 시뮬레이션 소프트웨어 6
2.3. OpenSceneGraph 8
2.4. 예측 기법 10
2.5. LOD를 사용한 렌더링 속도 향상 기법 12
III. 관련 연구 14
IV. 예측과 동적 LOD를 사용한 렌더링 속도 향상 방안 18
4.1. 제안 메커니즘 19
4.2. 전체 구현 과정 20
V. 성능 평가 25
5.1. 예측 기법과 LOD 적용 시 Vertices 수 비교 26
5.2. 변화 된 Vertices 수에 따른 FPS 비교 29
VI. 결 론 32
VII. 참고 문헌 33

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