메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회과교육연구학회 사회과교육 사회과교육 제41권 4호
발행연도
2002.12
수록면
183 - 215 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The interaction patterns among social stratification, gender, generation, and local group in the elementary social studies textbook content have been studied in this report. The main goal of this report is to make contributions to building-up the foundation for the construction of the social studies content.
Findings from this study can be summarized as follows.
It is necessary to select and organize the social studies contents by taking into
consideration variety of point of view over social group interaction. That is, in order to maintain social stability and integration and to expedite the social development by releasing conflicts among social components and disfunctional elements, various approach methods including functionalism, conflict theory, and interpretative theory, have to be employed to compose the social studies contents.

목차

《내용 요약 》

Ⅰ.서론

Ⅱ.사회집단의 유형 및 시회집단간 상호작용 양식

Ⅲ.사회과교육에 대한 두 사회이론적 접근

Ⅳ.사회과교육 내용에 나타난 ‘사회집단 ’의 상호작용 양식

Ⅴ.결론 및 제언

【참고문헌 】

[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-374-013980914