메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제38권
발행연도
2005.12
수록면
129 - 148 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, I tried to criticize the contents and method of pronunciation instruction provided by current curricula of Korean Language Education and suggested an alternative proposal with priority given to improving communication capability. Until now the pronunciation instruction have been attached to 'Correct Pronunciation' depend on 'Korean Standard Pronunciation' in Korean Language Education. But we have to consider 'Enunciation' and 'Effective Pronunciation' to help leaners foster their communication capability. And we must have consideration for differences of dialects and individual pronunciation habits. And we have to provide the teaching and learning system in which our students can drill on their pronunciation repeatedly and transactionally.

목차

1. 머리말

2. 현행 발음 교육 내용의 비판적 검토

3. 발음 교육의 개선 방향과 교육 내용

4. 맺음말

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-015354089