메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제18권 제2호 (인문 사회과학편)
발행연도
2009.5
수록면
733 - 742 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to seek appropriate and ideal roles of judo coaches among other sports and provide fundamental materials to standardize effective teaching behaviors while sports directors teach players by analyzing the teaching behavior patterns of coaches who teach judo at middle and high schools and examining the influences of the teaching patterns on the effectiveness of guidance. The results of this study were as followings:
Based on the results of the analysis on the relations between the patterns of teaching behaviors and teaching effectiveness, correlations were observed in all variables except positive rewards, autocratic behaviors, and functional improvement.
Among the patterns of judo coaches' teaching behaviors, it was observed that positive rewards, autocratic behaviors, and social support had significant influences on teaching satisfaction in the teaching effectiveness. In the patterns of judo coaches' teaching behaviors, positive rewards and social support had significant influences on functional improvement in teaching effectiveness.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-018404334