메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김현진 (대구대학교)
저널정보
대구대학교 인문과학연구소 인문과학연구 인문과학연구 제41집
발행연도
2013.8
수록면
21 - 43 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, Korean learners of foreign education in the importance of the big emerging as a region can be seen. The rise of the importance of these many foreigners Test of Proficiency in Korean (Test Of Proficiency In Korean: TOPIK, implemented the National Institute for International Education), as prepared and is related to big stare.
Recently the demand for Korean language education increases exponentially foreign learners of the Korean language proficiency test is basically (TOPIK) Intermediate (3-4 steps) or advanced stage (stage 5-6) and batahyaji becomes possible to study or work in the Go that. Therefore, each foreign student or Test of Proficiency in Korean Korean educational institutions to participate in class or for the preparation of operating.
Unfortunately, many students write the questions on a 60 point score baejeom to get right if you do not receive water often occurred. Moreover, over the years the Korean Language Proficiency Test (TOPIK), and the difficulty is just getting more and more Korean grammar and vocabulary lists that require chegyeseong thing beyond writing logicality and demanding.
In this paper, questions for the last three years the Korean Language Proficiency Test (TOPIK) Intermediate essay questions by analyzing the writing a report about education more effectively talk about training methods.

목차

1. 머리말
2. 한국어능력시험(TOPIK) 중급 쓰기교육의 필요성
3. 한국어능력시험(TOPIK) 중급 쓰기의 경향
4. 한국어능력시험(TOPIK) 중급 쓰기 지도 방안
5. 맺음말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0