메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정양수 (충남대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제34호
발행연도
2015.1
수록면
325 - 347 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this study was to suggest some implications for establishing an successful on-line English teaching and learning program in the Korean context. For this goal, the current study strived to identify what variables would influence Korean undergraduates’ satisfaction in on-line based English learning. For data collection, 328 participants were asked to complete the questionnaire with 35 items assessing how they feel about the importance of the variables involved in the on-line learning program. According to the data analysis, the results of this study indicated that variables such as learner characteristics, media features, and learning management variables were found to influence success in the on-line English learning. Also, high correlations were found among the variables of instructional design, learning material features, and learning management. Especially, variables related to instructional design, learning material features, and learning management variables were strongly influencing the satisfaction that the participants felt about the on-line based English learning itself. At the end of this study, some implications for an on-line English teaching and learning program were suggested.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-001092998