메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제34권 제1호
발행연도
2008.11
수록면
189 - 202 (14page)
DOI
10.51979/KSSLS.2008.11.34.189

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study closely examines relationship among the service quality, customer satisfaction and choosing behavior in public sports center, thereby aiming to solve problems in light of operation that the public sports center has now, and to offer basic data for activation and efficient operation in the public sports center down the road. Regarding the subjects in this study, 271 materials were used for the final analysis. The collected data was analyzed by using SPSS 14.0 for Windows. Reliability analysis and factor analysis were carried out. T-test, ANOVA, Duncan`s post-test, Multiple Regression Analysis, and hierarchical regression analysis were performed. The following are the conclusions that were obtained through the above research method and procedure. First, the service quality in public sports center, re-visit intention, and recommendation intention were indicated to have difference depending on demographic characteristic variables. Second, there is relationship between the service quality of public sports center and revisit intention & recommendation intention. Third, the service quality of public sports center was indicated to have effect on customer satisfaction, revisit intention, and recommendation intention.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0