메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김낙철 (삼육대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제21호
발행연도
2015.6
수록면
133 - 153 (21page)
DOI
10.24285/CLER.2015.06.21.133

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The demands for Chinese are rapidly increasing in Korea. Considering the growing concern and interests in Chinese education. This paper attempts to shed light on skill of teaching Chinese interpretation and suggests that research should offer sound explanations for effective language teaching method in real classroom situation. In Chinese leaning, it is very important to have close relation with each four skills(reading, listening, writing, speaking) to achieve language acquisition. For the purpose, to find out more effective method of teaching, make lesson plan that includes stage of 9 activities(It has 9 principles: Chinese-Korean lecture, reading, writing, speaking, interpret etc.) and then starting out Basic ChineseⅡ Program for the freshmen. As a result, we could prove that this is one of the effective skills of Chinese interpretative teaching. actually, this teaching method - applying Ebbinghaus Forgetfulness Periodic Theory- helped many students to speak, and hear Chinese Conversation more effectively for interpretation.

목차

Ⅰ. 시작하는 말
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론 및 제언
【참고문헌】
【Abstract】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001625347