메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주영주 (이화여자대학교) 유화영 (가톨릭관동대학교) 임유진 (이화여자대학교)
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제47집 제2호
발행연도
2016.6
수록면
53 - 72 (20page)
DOI
10.15854/jes.2016.06.47.2.53

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study was to investigate the structural relationships among university students’ technology readiness, perceived usefulness, perceived ease of use, perceived playfulness and intention to use e-Learning based on the Technology Readiness Acceptance Model. The study administrated an online survey and collected data from 319 university students who were enrolled in cyber courses at C university in Korea. To determine factors influencing intention to use e-Learning, structural equation modeling analysis was conducted. The results indicated that first, the motivators of technology readiness had significant effects on perceived usefulness and playfulness, and perceived ease of use. However, results showed that the inhibitors of technology readiness had a significant effect only on perceived ease of use. Second, perceived usefulness, ease of use, and playfulness had significant effects on intention to use e-Learning. Based on the results, the study proposes strategies and methods to increase intention to use for learners.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 논의
References

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-370-000793337