메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정승은 (한국교통대학교) 이순희 (한국교통대학교)
저널정보
질적연구학회 질적연구 질적연구 제17권 제2호
발행연도
2016.11
수록면
122 - 137 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study aimed to describe the experiences of self-directed learning in nursing students. Methods: To identify self-directed learning readiness of nursing students, a qualitatively driven mixed methods design with a supplemental quantitative component (QUAL+quan) was used. One hundred sixty-three nursing students from a nursing school in C-do participated in individual interviews (n=14) and completed a brief questionnaire (n=163). QUAL text data were analyzed by Colaizzi’s approach and quan data were analyzed using x<SUP>2</SUP> test, ANOVA with the SPSS/WIN 18.0 program. Results: Five themes were (a) motivation, (b) resources management, (c) knowledge building, (d) uncertainty, and (e) sense of accomplishment. The mean score on self-directed readiness was 3.56±0.40. Conclusion: The findings from this study can be used to understand self-directed learning of nursing students.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의
결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-307-001882770