메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최정윤 (건양대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제12권 제4호(통권 제33호)
발행연도
2016.12
수록면
141 - 150 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Consumers are systems out of the unique design and color of the mass production of price competition in the past, started businesses and the consumption of the center of the image of the product. Color, the image of an enterprise is being heavily on the creation and consumer preferences in emotional marketing as a strategy of the times. It would be better if corporate color marketing to use the color, Color is psychologically aware of what affects to us.
Color based on color psychology marketing is in it.Can be effective mediating role in the establishment of integrated marketing communications brand image as a (integrated marketing communication) self.
This research is the sense of color effects, color psychology and older of the current sensibility as a paradigm of age and looking at consumer behavior change and the color marketing brand image. Color brand in Domestic Apartment Building by looking at sentiment analysis and interrelationship that will contribute as efficient marketing communications entity by interpreting the results. Color is logical and effective mediating role in establishing marketing brand image of the emotional period the prospect of being able to do.
Studied the relationship between color and color psychology marketing, brand image with Current Domestic Apartment Brand’s collar system analyzes the images around.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 칼라 분석 기준 및 방법
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-324-002001349