메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김재윤 (현대모비스) 지용관 (현대모비스) 조환성 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2018 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2018.6
수록면
791 - 796 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a Autonomous Emergency Braking(AEB) system using additional adjacent path target monitoring scheme for performance enhancement. For AEB system performance enhancement in mid-high speed region(>60kph in relative speed), Braking-TTC(Time to Collision)-Elevation tuning with conventional single target monitoring concept can lead sensitive or false activation of AEB braking.
In this paper we propose advanced scheme of AEB using additional targets adjacent to driving path of subject vehicle. Using decision concept of subject vehicle’s steerable path for targets in adjacent path can elaborate collision avoidable speed or collision speed of AEB system in mid-high speed region, in case there were not enough steerable path for collision avoidance. Based on that scheme,we designed adaptive AEB control logic and validate its functionality with the postulated scenarios.
The result shows that different AEB activation result along to the each scenario in simulation and real vehicle test and thay are written in experiment result section.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본문
3. 검증 시나리오 도출
4. 시뮬레이션 검증 결과
5. 실차 검증 결과
6. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0