메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍석희 (Dongduk Women’s University) 성미영 (Dongduk Women’s University)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제36권 제4호(통권 제152호)
발행연도
2018.12
수록면
149 - 164 (16page)
DOI
10.7466/JKHMA.2018.36.4.149

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effect of attitudes toward expressiveness on children`s emotional regulation and behavior regulation through teacher-child interaction. For this purpose, 203 children (100 boys and 103 girls) attending day care centers in Seoul and Gyeonggi area, their mothers, and 25 homeroom teachers were included in the study. In order to measure, we used `PACES` and to measure child instability/negative emotion and emotional control. The `Behavior Control Ability Scale` was used to measure child behavioral control and was used to measure teacher-child interaction. The collected data were analyzed by and hierarchical multiple regression analysis. The results of this study are as follows. The higher was, lower the emotional regulation and behavioral control of the child was. Furthermore, the teacher-child interaction significantly controlled.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과 및 해석
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (74)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-591-000311381