메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제23권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
39 - 56 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Drawing on an ethnographic study of two immigrant children’s first year experiences at U. S. preschools, this paper reports the children’s social engagement through clean-up time. Data were collected and analyzed through participant observations and video-cued interviews. Framed by research of peer culture in preschool and Bakhtin’s concept of carnival, I examine differences between playtime and clean-up time that resulted in the two children’s different degrees of social engagement at each time. Findings show that the carnivalistic mode of clean-up time allows the children to be free from the social order at playtime and actively use the time for enriching their social engagement. The findings suggest that educators recognize constraints immigrant children experience from the established order at school and the need to rethink the value of carnivalistic moments such as clean-up time for social engagement of all children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0