메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오주은 (인천대학교)
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제22권 제2호
발행연도
2016.12
수록면
97 - 113 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study presents the case of Hoon, a 4-year-old Korean immigrant boy and his initial adjustment to an American preschool, by focusing his interactions with peers at playtime in relation to peer culture. Data were collected for four months through participatory observations during in-class playtime and interviews with the boy’s mother and teacher. The findings revealed that children in the classroom played according to a peer culture and the rules in each play center. This study found that Hoon’s different interactions with his peers in each center reflected his understanding of the peer culture, thus demonstrating the possibility of a play center with a peer culture that helps an immigrant child’s positive peer interactions. The study suggests that teachers should (a) understand peer culture and its effects on minority children, and (b) reflect on their practices to avoid practices that minimize immigrant children’s agency.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0