메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第151輯
발행연도
2019.9
수록면
135 - 160 (26page)
DOI
10.18622/kher.2019.09.151.135

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study intends to compile a list of authorized history textbooks for secondary schools during the period of the ‘Course of Study’. An analysis of the history textbooks in question led to the identification of the types and scale of publications during the period: eight “Korean History” textbooks, eight “Oriental History” textbooks, seven “Occidental History” textbooks, four “Korean Cultural History” textbooks, three "History of Human Culture" textbooks, and three “School History Atlas Resources”. History textbooks during the period were published in accordance with the social studies syllabus. In total, thirty-three textbooks were authored by twenty-four textbook writers. The first review process for the authorization of history textbooks was conducted in 1949, which was followed by a series of review procedures afterward. By creating a systematically compiled list of authorized history textbooks during the period of the ‘Course of Study’, this study will pave the way to further research on the development of history textbooks in Korea.

목차

1. 序言
2. 중등 역사 검정 교과서의 종류
3. 중등 역사 검정 교과서의 목록화
4. 結語
참고문헌

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-374-001245116