메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한양대학교 현대영화연구소 현대영화연구 현대영화연구 제15권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
173 - 194 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this work is to tackle a question of ‘How Hong Kong kung fu films in the new millennium have reworked ideas about Chineseness?’ by exemplifying a series of films, Ip Man and Ip Man 2: Legend of the Grandmaster. The series is in fact of great importance as it symbolises a contradictory turning point of the renaissance of Hong Kong kung fu films fostering Chinese nationalism based on a key characteristic of masculinity/musculinity. Through Ip Man and its sequel, the quasi-genealogical temporality and the socially produced spatiality are analysed respectively in the context of East Asian cultural politics. In this case, what it means by East Asian cultural politics is that it is a socio-historical construct interlocked with the process of discursive formation which is driven predominantly by both colonialist discourses like Orientalism and postcolonial ones like nationalism resting intrinsically upon self-Orientalism. Based on this, the work seeks to produce some useful insights into cultural-political implications of contemporary Chinese nationalism represented by the two films.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0