메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국화법학회 화법연구 화법연구 제43호
발행연도
2019.1
수록면
89 - 108 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines whether the use of Praat in teaching Koran language intonation is effective for Chinese learners. For this purpose, I examined earlier studies in intonation and the use of Praat as an analysis tool as well as an educational method. Previous research reveal that no significant result was obtained regarding the effectiveness of using Praat in teaching intonation to Korean learners. However, in this study, I used Praat for Chinese learners and taught “eul.geol”. Further I found that the group that was trained in intonation using Praat achieved a more appropriate accent than the group that was trained without using Praat; further, I found this result to be statistically significant. In conclusion, Teaching Korean Intonation using Praat can be beneficial to Chinese learners, since the method enables them to acquire much visual and objective information. Further, Praat can be applied to various Korean intonation items in the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0