메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오경희 (부산교육대학교) 임부연 (부산대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제31권 제6호(통권 제102호)
발행연도
2019.12
수록면
1,752 - 1,764 (13page)
DOI
10.13000/JFMSE.2019.12.31.6.1752

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, through the approach of the theory of desire of Deleuze & Guattari, the true play-oriented early childhood education course was enhanced. To this end, we explored the theoretical topography and nature of desire and playfulness. And it was developed in a way that emphasized the importance of understanding the convergent characteristics of play free educational play and the importance of "becoming" in play-centered early childhood education courses. Specifically, this is described as follows.
First, in the approach of desire theory, it made an issue of the desire to generate desire and emphasized Deleuze and Guattari’s nomad flow and ‘Corps sans Organes’(CsO). And in the approach of the play desire, play was regarded as meaningful and valuable in itself and emphasized the autonomy and productivity of the spirit of play and the play desire.
Next, I emphasized that to foster the convergent capacity of free educational play and to become a true play-oriented infant education program, it must be an expressive "-becoming" in each position. It also suggested the need for support in terms of policy, economic and environmental aspects to support teachers" change of perception and on-site practice.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 욕망의 본질과 놀이욕망
Ⅲ. 자유로운 교육적 놀이와 놀이중심 유아교육과정
Ⅳ. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0