메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임영언 (한남대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第86輯
발행연도
2020.5
수록면
297 - 320 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the founding philosophy of Japanese universities and the establishment of volunteer activity centers, the introduction of service learning from service activities, and the service learning operating system. The methodology of this study was two sessions of interviews with Japanese university staff. First, Meijigakuin University has been conducting a service learning scheme called Volunteer Certificate Program for all grades from 2016. Second, Rikkyo University set up the volunteer activity center in 2003 with the help of Hanshinawaji in 1995, and the service learning education was carried out in 2016. Third, the International Christian University(ICU) developed service-learning education in 1999 and the Service-Learning Asia Network (SLAN) in 2003.
In conclusion, it is thought that the service learning education of Japanese universities has been developing in connection with regular curricula, which are complemented by volunteer activities.

목차

〈Abstract〉
1. 서론
2. 선행연구 검토 및 이론적 배경
3. 일본대학 봉사활동에서 글로벌 서비스러닝교육 전환 과정 분석
4. 사회적경제 연계 서비스러닝교육의 한국대학 적용 모델
5. 결론 및 시사점
참고문헌
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-830-000652988