메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
관광경영학회 관광경영연구 관광경영연구 제24권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
653 - 676 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the structure relation of mobile travel application service characteristics, user resistance, attitude, satisfaction. Data collection was conducted from 2019 December 1 to December 31. A total of 320 of the on-line questionnaires were distributed and 299 were used statistical analysis. To verify the proposed research hypothesis using AMOS 23.0. The result of this study as follows. First, mobile travel application service characteristics showed significant effects on user resistance and attitude, but the user‘s satisfaction did not show a significant effect. Second, mobile travel application user resistance showed significant effects on user attitude, but user satisfaction did not show a significant effect. Third, mobile travel application user attitude showed significant effects on user satisfaction. Fourth, the perceived risk and consumer learning of mobile travel application users have a moderating effect. Based on the results of this statistical analysis, the marketing implications were provided to the mobile travel application manager.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (70)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0