메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최성훈 (울산대학교)
저널정보
한국여가레크리에이션학회 한국여가레크리에이션학회지 한국여가레크리에이션학회지 제45권 제1호(통권 제90호)
발행연도
2021.3
수록면
103 - 111 (9page)
DOI
10.26446/kjlrp.2021.3.45.1.103

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the case of leisure studies classes to which the flip learning teaching method is applied through centered on the instructor. The subject of the study is leisure studies classes conducted with flip learning for more than 8 weeks in 1-2 semesters of 2020, specifically the final result of the leisure studies classes stored in the LMS(learning management system) and the research method is the class content analysis method revised and supplemented by Lee Yong-suk (2007) can be used by university instructors who want to analyze their own classes. The main findings are as follows: First, the study of leisure education should take its place as an important part of leisure research. Second, the goal of leisure education is to improve leisure capacity related to leisure attitude and to develop leisure skill and I am confident that the flip learning can help to achieve the goal of leisure education. Third, flip learning teaching method can help to achieve the goal of leisure education and can be used in a variety of classes, including leisure studies, leisure programs, recreation, sport tourism, capston design, leisure related projects, and field oriented classes, also is easy to achieve teaching goals even in online classes, customized education, debate/discussion, and team collaboration learning.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0