메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김남정 (동서대학교) 권연진 (부산대학교)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제28권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
1 - 21 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper suggests the teaching methods of synonyms of native Korean and Sino-Korean vocabulary, while considering the situational contexts for Korean learners. The native Korean and Sino-Korean vocabulary have one-to-one corresponding relations and thus there are many synonyms that can be replaced. However, Sino-Korean vocabulary tends to be used in professional and formal situations while native Korean words are mainly used in daily and informal contexts. If the native Korean vocabulary is used in professional and official discourse, it is likely to produce awkward speech and vice versa. Despite the distinct differences of the two types of vocabulary, there has been no pedagogical concerns for teaching their situational contexts in Korean education. With the knowledge of the situational contexts of native Korean and Sino-Korean words, Korean learners will be able to achieve successful communication by increasing the appropriateness and fluency of utterance.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0