메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Solene Inceoglu (Australian National University Australia) Hyo Jung Lim (Kwangwoon University) Wen-Hsin Chen (National Taipei University of Technology Taiwan)
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제17권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
824 - 840 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study explored the usefulness of mobile-based automatic speech recognition (ASR) pronunciation practice by investigating a) its effects on the production of four English vowels, and b) learners’ perception of ASR as a learning tool. A total of 19 Korean university students produced 28 minimal pair sentences containing the English vowel contrasts /i/-/?/ and /?/-/æ/ (e.g., I said beat, I said bit) at pretest and posttest, and completed six sessions of ASR practice outside of class that involved voice-typing a short text, minimal pairs in sentences, and decontextualized minimal pairs. Results of acoustic analysis of F1 and F2 formant frequencies showed a meaningful improvement in frontness for the vowel /i/, but no changes for the other vowels. Overall, the majority of the participants perceived ASR as useful for pronunciation practice, but some showed skepticism and frustration regarding the current state of the technology. Further discussed are the problems and limitations that EFL learners experienced during the ASR training.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0