지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Korean Elementary Students’ Motivation in English Multimodal Composition
초등영어교육
2018 .01
그림을 활용한 복합양식 텍스트가 한국 초등영어 학습자의 우연적 어휘 습득에 미치는 영향
응용언어학
2020 .12
Exploring Learners' Beliefs of Good English Teachers through a Multimodal Investigation
Journal of Asia TEFL
2023 .03
Teaching Multimodal Literacy in an EFL College Children’s Literature Classroom
영미문학교육
2017 .01
Critical Pedagogy as an Approach to Multimodal Video Projects in Korean English Education Classrooms
영상영어교육(STEM Journal)
2018 .01
복합양식 텍스트성으로서의 영상성의 의미 고찰
독서연구
2018 .01
Korean High School Students’ Motivation in Learning English and the Duration of Studying English: An Investigation of ‘Whether’ and ‘When’ They Stop Studying English
영어교육연구
2017 .01
생성형 이미지 AI를 활용한 영문학 교육: 다중모드 문해력 활동으로써의 영화 포스터 제작
영미문학교육
2024 .09
한국 대학생들의 영어 학습 탈동기화에 대한 연구: 스포츠 관련 학과 학생들을 중심으로
영어영문학연구
2017 .01
협력 활동에서 수준별 모둠 구성이 상호작용과 영어 학습에 미치는 영향
초등영어교육
2022 .09
A Comparative Analysis of University English Homepages in S. Korea From a Multimodal Discourse Perspective
담화와인지
2020 .02
A Critical Look at the Multimodal Pragmatic Approach to Translation
인문과학연구
2020 .03
학습자 자율성에 관한 초등영어교사의 인식 및 수업 실행
영어학
2022 .01
Exploring Learner Perspectives on Learner Autonomy for Blended Learning in EFL Conversation Classes
영상영어교육(STEM Journal)
2016 .01
The Effects of University English Writing Classes Focusing on Self and Peer Review on Learner Autonomy
Journal of Asia TEFL
2017 .01
박물관교육 참가자의 학습동기에 따른 학습효과에 관한 연구 : 농업박물관 ‘어린이 농업박사’ 교육 사례를 중심으로
어린이와 박물관 연구
2018 .12
Analysis of Learner Autonomy from the English Language Teachers’ Perspective
영어영문학21
2016 .01
Three Measuring Tools for Korean Adult English Learners’ Motivation
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2020 .10
일본 대학의 비전공 한국어 이수자들의 학습 동기를 중심으로 한 관련 항목 분석 - 한국 관련 경험을 변인으로 고려한 분석 -
언어와 문화
2015 .01
Does Learners’ Knowledge of Second Language Acquisition Matter?: Factors Affecting Learners’ Learning Beliefs
언어과학연구
2021 .03
0