메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
변숙자 (한국교원대학교) 현승환 (제주대학교)
저널정보
한국언어문학회 한국언어문학 한국언어문학 제104호
발행연도
2018.1
수록면
289 - 316 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the problem and improvement plan of myth education in the Korean language textbook of middle school 2015 revision. In the 2015 revised middle school textbooks, myths are being used as summarized activity summaries in reading area. This is problematic in that it is a learning activity that does not consider communication-oriented characteristics such as narrative, sacredness, and orality as essential characteristics of myth. The myth education should be centered on 'literary communication' which is an element of learning in the literary area of ​​the Korean language education curriculum of the 2015 revised middle school. Literary communication is an aesthetic experience activity that understands human life and world through literature. Myth education is to practice literary communication activities through myth in education. In order to do this, we must find educational elements that can connect and communicate myths and modern learners and make them into learning activities of textbooks. In this article, I propose a teaching method for literary communication for Jeju Island Shaman mythology <Onecheongang-bonpuri(원천강본풀이)>.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0