메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제38호
발행연도
2022.5
수록면
5 - 18 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Corona Pandemic has caused the rapid rise of OTT platforms, led by Netflix. Korean dramas and movies were sent all over the world through OTT, and many works became an opportunity to promote the excellence of domestic content and to be reborn as global content. However, in the post-corona era, OTT will still remain a major platform in the film industry, but will not completely replace theaters. Theaters will slowly recover and strategic filmmaking will become important in their relationship with OTT. Accordingly, in this study, the intrinsic success factors in Korea and abroad were extracted through the intrinsic analysis of <Parasite>. As a result, Korean things, universal materials, expressions through the five senses, and new characters and conflict formation appeared as characteristics. Such intrinsic characteristics will help to produce high-quality films that domestic audiences must see in theaters in the post-corona era, and furthermore, will give insight into creating overseas profits by globalizing Korean films.

목차

Ⅰ . 서론
Ⅱ . 본론
Ⅲ . 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-688-000052646