메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
전문잡지
저자정보
강남화 (한국교원대학교) 이태경 (한국교원대학교) 보이직 안드레아스 (독일 프라이부르크 대학교)
저널정보
한국물리학회 물리학과 첨단기술 물리학과 첨단기술 제32권 제4호
발행연도
2023.4
수록면
6 - 9 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Interest in quantum physics among the general public has been increasing along with various practical applications such as quantum computing, quantum cryptography, and quantum sensing, as well as their economic expansion. This close relationship with everyday life highlights the necessity for non-specialists to understand basic concepts of quantum physics, not only for physicists and related fields. Since 2000, there has been a noticeable movement in international physics education journals to include quantum physics in high school curricula, and recent papers suggest some agreement on core concepts that can be covered at the high school level across various countries. In this article, the basic concepts of quantum physics covered in high school physics education in Korea and abroad are reviewed, and suggestions are made for future topics that should be addressed in physics education research.

목차

들어가며
서론
해외 고등학교 물리 교육과정의 양자물리 내용
우리나라와 독일의 고등학교 물리 교과의 양자물리 내용
맺음말

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-042-001404791