메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
공하림 (광주대학교)
저널정보
아시아문화학술원 인문사회 21 인문사회 21 제14권 제2호
발행연도
2023.4
수록면
2,817 - 2,832 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Study on the Development of a Teaching-Learning Model for Facilitating Questions for Students Studying Korean Language forAcademic Purposes -Focusing on Problem-based Instruction-Harim KongAbstract: The purpose of this study is to develop a teaching-learning model that uses ‘questions’ as a method for effective interaction between teachers and students in problem-based classes targeting Korean language students for academic purposes and to clarify its significance. This study has utilized ‘expert review’ to increase internal validity and ‘on-site evaluation’ to increase external validity among the model validation strategies suggested by Richey & Klein (2007). It has also developed a KAP teacher question facilitation model for the effective interaction between teachers and learners by dividing it into ‘before assignment-during assignment-after assignment’ stages. This model can be used as a question guide when developing textbooks and assignments and is believed to be able to be applied in various teaching-learning processes.Key Words: Teacher’s Questions, Teaching-Learning Model, Question Facilitation Model, Problem-based Learning, Korean Language for Academic Purposes

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0