메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양희순 (상명대학교) 정미경 (상명대학교) 소서연 (상명대학교)
저널정보
한국복식학회 복식 복식 제73권 제6호(통권 제247호)
발행연도
2023.12
수록면
93 - 111 (19page)
DOI
10.7233/jksc.2023.73.6.093

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the influence of shopping benefits and technological innovativeness, mediated by perceived value and trust, on consumers’ intentions to use overseas direct purchase sites for fashion products. A survey was conducted targeting consumers who had made direct purchases from these sites in the past year, resulting in a final dataset of 319 respondents. PLS-SEM analysis was performed using SmartPLS 4.0, which revealed the following insights: Both utilitarian and hedonic benefits significantly influenced perceived value and perceived trust. Similarly, technological innovativeness had a significant drivers of the intention to use overseas direct purchase sites. Interestingly, hedonic benefits emerged as pivotal in shaping perceived value, while technological innovativeness wielded the greatest influence on trust. Furthermore, perceived value demonstrated a more substantial impact on intention to use overseas direct purchase sites than trust. In light of these findings, the study recommends a targeted marketing strategy to enhance perceived value and cultivate trust, especially among consumers who find pleasure in shopping and exhibit a high propensity for embracing technological advancements.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 연구가설
Ⅲ. 연구방법
Ⅵ. 연구결과
Ⅴ. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089261445