메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이병수 (단국대학교)
저널정보
세계태권도문화학회 세계태권도문화학회 세계태권도문화학회 제15권 제1호
발행연도
2024.1
수록면
191 - 208 (18page)
DOI
10.18789/jwstc.2024.42.191

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this The purpose of this study was to investigate the relationship between regional image and brand attitude on brand equity perception by participants through the value of a regional festival utilizing traditional martial arts culture. As a result, first, it was found that the higher the brand quality, brand image, and brand awareness factors of the festival brand assets, the higher the cognitive image and emotional image. Second, the higher all four factors of festival brand assets, in the order of brand quality, brand value, brand image, and brand awareness, were found to have a greater influence on brand attitude. Third, the higher both the cognitive image and emotional image factors of the regional image, the higher the brand attitude.These results confirmed that it is very important to discover, develop, and brand the traditional martial arts culture representing the region, and that brand assets are especially important for regional image and brand attitude.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0