메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장경혜 (계명문화대학교) 이은숙 (울산대학교)
저널정보
한국의상디자인학회 한국의상디자인학회지 한국의상디자인학회지 제18권 제1호
발행연도
2016.2
수록면
105 - 120 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to verify the effects of brand experience on Brand Loyalty according to Emotional Responses. For this study, data were collected through Google questionnaires site. The survey ran from March to May, 2015, the total of 329 respondents was used in analysis. The subject consisted of adults living in domestic region, and convenience sampling. For statistical analysis, AMOS were used to verify the study model. The major results of the research are as follows. First, as to the relation between brand experiences and affectional responses, all of experience dimensions positively affect affectional responses. Second, regarding the relation between brand experience and brand attitude, partially experience dimensions affect brand attitude. Third, affectional responses affect positively brand attachment. Forth, brand attitude affect positively brand attachment. Fifth, brand attachment positively affect attitudinal brand loyalty and behavioral brand loyalty. Finally, with regard to the relation between brand experiences and brand attitude, consumer need for uniqueness has partially moderating effects when behavior experience affect brand attitude.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 연구가설
Ⅲ. 연구방법 및 절차
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-592-002642602