메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤은주 (경상국립대학교) 배대권 (경상국립대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제112집
발행연도
2025.3
수록면
317 - 344 (28page)
DOI
10.21296/jls.2025.03.112.317

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the factors of effective Problem-Based Learning (PBL) education in college-level English classes through a qualitative meta-analysis and to suggest future directions. To this end, research data were gathered using keywords related to PBL, instructional design, and university English, excluding dissertations and reports for reliability. After excluding irrelevant or duplicate studies, 17 qualitative studies on PBL in university English classes were included for meta-analysis. The research articles finally selected were published within the last 10 years and used qualitative research approaches. The results of the analysis indicated that the PBL courses can be effectively implemented with resourceful examples that suit learners’ readiness and the method of code-switching can be helpful for low-level learners. Teachers are encouraged to consider strategies for team building, personalized guidance, and constructive feedback, as these can contribute to more effective teaching and learning experiences.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0