메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
우리말글학회 우리말글 우리말글 제44집
발행연도
2008.12
수록면
165 - 194 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this manuscript is to find the best way to learn Korean pronunciation for the Chinese learners. Although Chinese learner is increasing explosively, which the education of pronunciation is necessary, there is no satisfying education being introduced now. In order to overcome these circumstances, the systemic education of pronunciation content must be selected and the way for the effective education be found. For the ordered pronunciation education, one should divide ‘letter and phonological structure, syllabic structure, phonological phenomenon’ to grope for the content and the way. Korean and Chinese has a different syllabic structure, so the mispronunciation easily occurs. Therefore, the education of syllabic structure is also necessary in pronunciation education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 맞춤형 발음 교육의 필요성
Ⅲ. 문자 및 음운 교육 방안
Ⅳ. 음절구조의 차이에 따른 발음 교육 방안
Ⅴ. 음운현상에 대한 교육 방안
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0