메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유세란 (백석예술대학)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제23권 제6호(통권 제61호)
발행연도
2011.8
수록면
397 - 416 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was tried to investigate the influence of brand identification and brand consumer-brand relationship on brand loyalty and brand switching. To achieve this goal, a field survey measuring variables, was carried out targeting food service brands’ consumers.
Several interesting results are found. First, brand identification has a significant influence on consumer-brand relationship, brand loyalty, and brand switching. Second consumer-brand relationship has a significant influence on brand switching. However, consumer-brand relationship was found out to be significantly related brand loyalty.
These results provide that brand identification is all antecedent and brand switching is a consequence of consumer-brand relationship, and their relationships from a comprehensive perspective.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구조사 방법
Ⅳ. 연구조사 방법
Ⅴ. 연구 결과
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (5)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-000327244