메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정학 (경희대학교) 김기웅 (경희대학교) 김욱기 (경희대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제65호
발행연도
2016.8
수록면
165 - 174 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2016.08.65.165

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the influence of brand-self identification on brand affect by employing the concept of brand attachment and provides basic data for come up with marketing strategy targeting toward golf wear consumers. A survey was gievn out to people who was practicing golf in 4 different ranges, located in Seoul and Gyeonggi area. Total of 400 questionnaires were given out by using convenient sampling method and 372 questionnaires were used as final validity sample. For data analysis, SPSS 19.0 and Amos 20.0 were used for frequency analysis, reliability analysis, correlation analysis, confirmatory analysis and structural equating model and the results are as follow : First, golf wear brand identification influenced poistively on brand affect. Second, golf wear brand identification influenced positively on brand attachment. Third, brand affect positively influenced on brand attachment.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-000979010