메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤현우 (인하대학교) 이상권 (인하대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제25권 제5호
발행연도
2017.9
수록면
573 - 580 (8page)
DOI
10.7467/KSAE.2017.25.5.573

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The conventional internal combustion engine is one of the major sources of noise. Therefore, manufacturers are conducting various research in order to reduce noise to ensure a comfortable environment for passengers. This study investigated the influence of oil pan structure modification on engine noise. Firstly, the excitation force of the engine is defined and it is used to evaluate the engine block vibration. It is also used to predict engine radiation noise with ATV(Acoustic Transfer Vector) and MATV(Modal Acoustic Transfer Vector) at a distance of 1 m from the engine. Results of this study indicated that sound pressure level affected by the oil pan mode can be reduced. All this process is implemented using the LMS Engineering Innovation Virtual Lab tool.

목차

Abstract
1. 서론
2. 음향전달 벡터
3. 방사 소음 해석
4. 해석 결과
5. 결론
References

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-556-001182341