메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第148輯
발행연도
2018.12
수록면
1 - 34 (34page)
DOI
10.18622/kher.2018.12.148.1

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines empirical studies of students from various ethnic backgrounds in Europe and North America, analyzing their historical identity and thinking about how to consider student diversity in history education. Many empirical studies conducted in the 1990s and early 2000s have examined and analyzed the relationship between the student’s historical identity and the student’s racial and ethnic backgrounds and found that the “given situation” of the student’s race, ethnicity, religion, gender influence the students’ selection of historical interpretation and narratives and their historical identities.
However, recent studies have emphasized that not only students’ “given situation” but also their social awareness of social problems are important factors influencing their selections of historical significance and construction of their historical identities. Therefore, in historical education, the diversity of students needs to be redefined not only by the given situation of the student’s race, ethnicity, religion, gender but also crossing artificial compartments of such conditions.

목차

1. 머리말
2. 낭만적 시각의 국가주의 서사와 학생의 역사 정체성 사이의 괴리
3. 학생의 다양성과 역사교육의 변화 방향
4. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0