메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영남중국어문학회 중국어문학 중국어문학 제68호
발행연도
2015.1
수록면
243 - 273 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Textbooks are even a more influential teaching material than any other ones in schools. There is therefore the necessity for the continuous quality control of textbooks. The purpose of this study is to compare the differences between Korean and American Chinese textbooks in high school and to make recommendations as to which be more suitable for the Korean-Chinese learner. For this purpose, each textbook was analyzed based on the following two steps: holistic analysis, deep analysis of tasks. First step, the study assessed and analyzed the textbooks holistically by Chinese textbook evaluation criteria for selecting which is composed of five evaluation categories: curriculum, content, student, teacher, appearance system. Second, the tasks of each textbook are analyzed by the five criteria of deep analysis based on Littlejohn's criteria. The present study suggested the ways to figure out effective and systematic methods of Chinese teaching and studying, based on comparison and analysis of high school Chinese textbooks of Korea and America.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0