메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제27권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
47 - 73 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the relationship among beliefs about English vocabulary learning, English vocabulary strategies, and vocabulary knowledge. The participants were 84 university students in Busan, Korea. The students were questioned about their beliefs, strategies, and vocabulary knowledge as English language learners. The data collected through two sets of questionnaires (beliefs about English vocabulary learning, English vocabulary strategies) and a vocabulary level test were analyzed by using SPSS 22.0. Among the four belief categories, the participants held stronger beliefs about the importance of vocabulary learning. The results also indicated that students used discovery strategies more frequently than consolidation strategies. A significant correlation was also found between beliefs about the importance of vocabulary and the usage of the vocabulary strategies. Of the strategies, ‘Guessing from textual context,’ was significantly correlated with the student's vocabulary knowledge, in particular. The findings can be a valuable resource to consider appropriate ways of using student's perceptions to improve English vocabulary teaching and learning practice

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (64)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0