메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제34권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
301 - 334 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study examines whether the use of a scoring rubric in writing instruction improves the writing performance of young inexperienced EFL learners. To explore the impact of different pedagogical assistances on students’ rubric use, 30 Korean middle school students were divided into two groups. One group was provided with a scoring rubric to study by themselves while the other group was given teacher instruction and modelling regarding how to use the rubric. Both groups performed the rubric-referenced assessment and revision of their initial English writing. In addition, four participants were invited to participate in teacher-guided revision conferences and their accounts explaining their understanding and use of the criteria in the rubric were analyzed. The results showed that providing a scoring rubric for students’ own use or giving one-time instruction of how to use it were both limited in helping these middle school students significantly improve their English writing. Pedagogical implications are provided along with the study’s limitations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0