메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황애경 (연세대학교) 김태중 (연세대학교) 원도연 (연세대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제62호
발행연도
2015.11
수록면
77 - 94 (18page)
DOI
10.51979/KSSLS.2015.11.62.77

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the relationships among corporate social responsibility(CSR) activities, authenticity of CSR and corporate image of Korea Sports Promotion Foundation(KSPO). We are trying to improve the efficiency of the CSR, activities which KSPO is conducing at present. Data were drawn from 424 adults who participated in the CSR activities of KSPO and were analyzed using frequency analysis, reliability analysis, confirmatory factor analysis, correlation, and structural equation modeling techniques via SPSS and AMOS. The statistical significance level was set at α<.05. The results are as follows: First, financial responsibility activities and ethical responsibility activities of KSPO influenced significantly and positively the authenticity of CSR. Secondly, the authenticity of CSR had a significant influence on corporate image. Third, the ethical responsibility activities of KSPO had a positive effect on the corporate image. Forth, the authenticity of CSR fully mediated the relationship between the financial responsibility activities and the corporate image. Furthermore, the authenticity of CSR partially mediated the relationship between the ethical responsibility activities and the corporate image.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (65)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0