메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第142輯
발행연도
2017.6
수록면
113 - 134 (22page)
DOI
10.18622/kher.2017.06.142.113

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This review article aims to understand the awful otherness and strange interpretations in the Korean high school history textbooks, which could not be understood by even those who are the professional historians at home and abroad.
Also It is to seek and solve the correct answers in these problems.
The high school history textbooks in Korea mainly interested such three topics as the American Revolution, Civil War and finally New Deal. But their writings are monotonous in the explanation of the causes and effects in these three momentums. And if we would have revised edition in the next year, furthermore interests are needed in these prospects.

목차

1. 들어가며
2. 4개의 교과서 : “그 얼굴에 그 얼굴”
3. 나가며
참고문헌

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-374-001026844